Figyelmes vásárlóink számára ismert, hogy a JOLA üzletlánc a 2002-ben alapított, ma is létező Parkettadiszkontból nőtte ki magát. A brand megváltoztatásának oka természetesen a bővülő választék, és az átalakulóban lévő célok voltak. A JOLA számára azonban máig kiemelt figyelmet érdemel a padlók és parketták világa.

Ennek kapcsán beszélgettünk Szentmiklósi Erik termékmenedzserrel.

Erik, vajon meg lehet saccolni, hogy hány településen parkettázhattunk 15 év alat?

Lehetetlen, nincs is sok értelme. Az egészen biztos, hogy a Dunántúl teljes egésze a „birodalom” része volt, de a diszkontos terjeszkedésnek behódolt Budapest, Kecskemét, Békéscsaba is. Aztán következett és ma is tart a JOLA-éra.

Mik voltak ennek az időnek a legnagyobb tanulságai?

Gyakorlatilag a termékkör teljes magyarországi fejlődéstörténetét végignézhettük – belülről. Azt gondolom, és büszkén állítom, hogy ennek a fejlődéstörténetnek aktív résztvevője és meghatározó része voltunk és vagyunk ma is. Látjuk a minőségre való igény megjelenését, és –szerencsére- látjuk azt is, hogy hogyan találkozik az igény a vásárlóerővel.

Változik a piac?

Hogyne. Még ha az adott pillanatan nem is látjuk, de folyamatosan változik, fejlődik a technológia, változnak a vevői igények, az ízlésvilág, a trendek. Miután ennek a termékkörnek -nagy, meghatározó felület az otthonunkban – kifejezetten erős lakberendezési aspektusa van, ezért például a 3 évente változó dekorkínálatnak különös jelentősége van.

A dekorkínálat változását mondjuk a marketing csapatban is megérezzük…

Igen, ilyenkor a teljes weboldalat frissíteni kell, és igen jelentős munkával, költséggel, ráfordított idővel kell kalkulálni a bemutatótermek esetén is, hiszen egészen egyszerűen ilyenkor újraépítjük a boltok padlós szekcióját. És akkor csak a laminált padlóról beszéltünk, nem tértünk ki a bambusz, parafa és szalagparketták világára, és a vinly padlók hódítására sem.

A vinylről talán kicsit később. Mekkora lehet a mi választékunk?

Óriási, talán 700 féle dekort forgalmazunk, ami a magyar piac legnagyobb választéka. Azért nem vagyok ebben biztos, mert sosem számolgattuk a versenytársak kínálatát, azt azonban tudjuk, hogy a két legnagyobb gyártó – a német Krono és az osztrák Kaindl – együttesen csak nálunk kapható listázva, de egyéb gyártók termékeit is forgalmazzuk.

Szalagparkettából hasonlóan kiemelkedő a választékunk.

Ez a cég koncepciójából adódik?

Igen, mondhatjuk. 15 év alatt rengeteg tapasztalatot szereztünk, a technológiáról, a trendekről, a kiemelkedő jelentőségű kiegészítők világáról. Ezt mindig sulykoljuk az új kollégák fejébe is.

Milyen koncepcióváltások voltak cégünk életében?

A szortiment bővítése természetesen ilyen (ajtó, ablak, parketta, garázskapu, hőszigetelés, redőny, párkány). De a kezdeti időszakkal ellentétben már nem forgalmazunk szőnyegeket, valamint egyszerűen kivezettük, megszüntettük a 6 mm-es padlók forgalmazását.

Utóbbi kemény döntés lehetett…

Igen, ugyanis igény volt/van rá. Ugyanakkor azt gondoljuk, az a szakmai álláspontunk, hogy a 200 Ft/nm árelőny nem mentség egy bizonytalan minőség forgalmazására. Egyszerűen így döntöttünk. Csak jót jó áron!

Miben alakult át még a cégcsoport élete?

A raktározási és logisztikai rendszerünkben is. Míg korábban jelentős készleteket halmoztunk fel a bemutatótermekben, most ezt a funkciót már inkább a raktárak és a régiós raktárak látják el, így rossz esetben előfordulhat, hogy valamire egy hetet várni kell. Ugyanakkor a raktárakban korábban nem tartott mennyiséget is tárolunk, illetve importőreink is 4 hétről két hét környékére csökkentették a különlegesebb termékek szállítását.

Mi a jövő?

Sok más mellett természetesen a már említett vinyl padlók világa. Sok vásárló még fenntartásokkal méregeti, de a szakma már tudja: egyre szebbek, egyre versenyképesebb áron érkeznek, kiemelkedően tartósak, és az örök igény a padlókkal kapcsolatban: vízálló!

Ahova most műkő padlót terveznek, raknak, oda jelentős részben vinyl kerül a jövőben.

A másik pedig a parafa parketták köre, ami azért már 5-8 éve hódít. Természetes, ruganyos, egészséges, tartós. Egyre népszerűbb lesz.